Anja Pärson hon är lesbisk.

Anja Pärson avslöjade i dagens sommarpratarna i Sveriges radio att hon har en flickvän.

Anja Pärsons karriär

– Ett guld, ett silver och fyra brons i OS.

– Sju guld, två silver och fyra brons i VM.

– 41 världscupssegrar.

– Fick Bragdguldet 2006.

MONACO. I många år har det ryktats om att den svenska alpinstjärnan Anja Pärson är lesbisk. Nu berättar hon själv om det i sommarpratarna i Sveriges radio.

– Plötsligt föll jag pladask...och då pratar jag inte om kraschen i Whistler, säger 31-åringen som nu har lagt pjäxorna på hyllan.

Pärson träffade sin flickvän Filippa i en klädaffär i Umeå – men hon ville först inte erkänna för sig själv att hon var lesbisk.

– Jag växte upp med en dröm om hur prinsen skulle se ut, att vi skulle ha hus och barn. Jag vägrade att erkänna att jag älskade henne, sa att jag inte gillade tjejer.

Nyheter24


Kommentarer:

1 Fenixmona:

Godmorgon i stugan denna måndag! Wictoria blev så glad att du tyckte om hennes konst! Kramiz!!!

2 Veiken:

Hon är fantastisk på alla sätt den tjejen! :) Kram

Kommentera här: