De rånas – på 6 miljoner kronor

PÅ VÄG UPP Västerås och Leksand är två klubbar som har chansen att ta steget upp till elitserien. Men ett nytt förslag från Hockeyligan gör att nykomlingar får 6,5 miljoner kronor mindre i bidrag.

Nytt förslag: Nykomlingar i elitserien får 25% mindre i bidrag: Det är inte rättvist

Nykomlingarna i elitserien rånas på 6,5 miljoner kronor.

Hockeyligans nya förslag får de allsvenska topplagen att reagera.

– Det är en särbehandling av lagen som tar sig upp, säger Anders Eklund, klubbchef i Västerås.

Hockey­ligan vill dela liga­bidraget mellan det lag som går upp och det lag som åker ur elitserien.

Det skulle innebära att nykomlingen får 6,5 miljoner kronor (25%) mindre än de klubbar som förnyar kontrakten.

En orättvis stor summa, anser Västerås klubbchef Anders Eklund.

– Som nykomlingar har man tillräckligt med svårigheter, det här känns inte rättvist, säger han och fortsätter:

– Jag tycker inte att vi ska få mindre pengar än de andra lagen. Har man väl kvalificerat sig ska alla lag ha samma förutsättningar.

 

AB


Kommentarer:

1 Yvonne:

Hej! Hoppas att du har haft det bra! Kram!

2 Mitha:

Skönt och vara hemma igen,hoppas du haft en fin vecka,

Kramen!

3 sladdertackan:

Sånt förstår jag mig inte på. Varifrån kommer pengarna?

4 Skruttmärtha:

Shit vad orättvisst att dom får mindre pengar.

Hjo klingar bekant för mej, så kom jag på att

min handlat grejer till sina radiostyrda plan som

han kör på el.

Önskar dej en fortsatt bra dag.

Kram från Gun-Britt

5 Veiken:

Det är ruskigt mycket pengar i hockeyn. Välkommen hem. :)

6 Camilla:

Önskar dig en lugn och skön söndag!

Kram!

Kommentera här: